Linie de vopsea de înaltă tehnologie pentru vehicule comerciale

Volkswagen lansează o linie modernă de vopsea în Hanovra, Germania
De REGINE KRÜGER

Vehiculele comerciale Volkswagen (VW) își continuă programul de modernizare la uzina de la Hanovra: producătorul auto a lansat una dintre cele mai moderne linii de top coat din cadrul Grupului Volkswagen pentru aproximativ 70 de milioane de euro. Noul atelier înlocuiește echipamentele vechi, în unele cazuri de peste 30 de ani. Potrivit purtătorului de cuvânt al companiei, Tobias Salzmann, a existat anterior o constrângere de capacitate, care ar putea fi rezolvată cu noua facilitate. Planificarea începuse deja în 2016 și, în termen de 18 luni, a fost construit atelierul de vopsire și au fost efectuate teste. Linia de straturi superioare este furnizată de Dürr, în timp ce tehnologia de furnizare a vopselei este de la Lactec. Dimensiunile noii linii de finisare sunt impresionante: cu o lungime de 280 m, 27 m lățime și 25 m înălțime are dimensiunile unui bloc de oraș. În ciuda dimensiunilor sale gigantice, nu a trebuit să fie construită o nouă sală la fața locului în Stöcken. Principala provocare pentru proiectanții de instalații și mecanici a fost integrarea acesteia în structura de hală existentă.

Dimensiunile noii linii de finisare sunt impresionante: cu o lungime de 280 m, 27 m lățime și 25 m înălțime are dimensiunile unui bloc de oraș. În ciuda dimensiunilor sale gigantice, nu a trebuit să fie construită o nouă sală la fața locului în Stöcken. Principala provocare pentru proiectanții de instalații și mecanici a fost integrarea acesteia în structura de hală existentă.

Concept flexibil
Până la 490 de vehicule sunt vopsite cu o acoperire de bază colorată și vopseaua finală în fiecare zi pe două linii de vopsea paralele – T6.1 și Amarok rulează în prezent prin noul atelier de vopsire. Liniile sunt atât de flexibile, încât și alte modele pot fi vopsite aici și în viitor: „Noua linie de finisare este concepută și pentru viitoarele modele de vehicule, asigurându-se că șantierul și locurile de muncă sunt pe deplin utilizate”, subliniază Thomas Hahlbohm, șeful uzinei de la Hanovra. 

Fără bariere și eficient
În viitor, T7 și ID.BUZZ vor fi, de asemenea, vopsite aici. Conceptul magazinului de vopsea prevede, de asemenea, o creștere a capacității de vopsire. Potrivit Volkswagen, noul atelier de vopsire consumă semnificativ mai puține resurse: se așteaptă ca noile tehnologii de proces să economisească peste 25 000 MW de energie și o cantitate mare de material în fiecare an. „Tehnicile moderne de producție sporesc și mai mult calitatea vehiculelor noastre și, în același timp, economisesc resurse. Avem acum unul dintre cele mai moderne magazine de vopsire din grupul Volkswagen din Hanovra”, spune Torsten Cordes, șeful atelierului de vopsire Hanovra. Ergonomia dintre stațiile de lucru au fost optimizate în continuare în noua clădire. Sistemul Dürr este conceput pentru a fi fără bariere, astfel încât persoanele cu scaune cu rotile să poată lucra acum și în instalație. Vehiculele comerciale Volkswagen (VWN) sunt responsabile pentru dezvoltarea, construcția și vânzarea vehiculelor utilitare ușoare. Acestea includ seriile Transporter, Caddy, Crafter și Amarok, care sunt produse în Hanovra, Poznań și Września în Polonia și în Pacheco (Argentina).

        NOUL atelier de vopsele pe scurt:

  • Un nou proces de vopsire economisește materialul: aplicatoarele Bell de pe roboți distribuie vopseaua în toate procesele de acoperire utilizând procesul de rotație electrostatică de până la 65 000 rpm.
  • Economii: 60 t vopsea pe an.
  • Tehnologie de circulație a aerului: În trecut, 100% aer proaspăt era alimentat în sistem și eliberat din nou afară după curățare. De acum înainte se folosește aproximativ 80% aer circulat.
  • Economii: până la 25 000 MW de energie pe an
  • Îndepărtarea excesivă a vopselei uscate: în mod convențional, particulele de vopsea sunt separate de aer cu apă și substanțe chimice. În noua linie de acoperire superioară, pulverizarea excesivă este colectată de un sistem de separare a filtrului.
  • Economii: 3400 m3 apă proaspătă pe an; nu se mai folosesc substanțe chimice.
  • „Vopsire fără grund”: tehnologiile inovatoare permit o nouă structură a straturilor de vopsea de pe caroseria mașinii. Astfel, așa-numitul „primer-filler” nu mai este necesar.
  • Economii: până la 600 kg grund-umplutură pe zi lucrătoare.
  • Celulă de măsurare automată eficientă: senzorii sensibili măsoară grosimea filmului, culoarea și aspectul „peel-orange”. Până în prezent, valorile erau colectate manual cu instrumente portabile.
Call Now Button