Grinda Anix Benkelman AX06

Grinda Benkelman ANIX AX06 permite masuratori nedistructive precise ale capacitatii portante a suprafetelor rutiere realizate din asfalt sau din straturi de pavaj. In cazul pavajelor din beton pentru zonele de trafic, pot fi masurate miscarile marginilor placilor pentru a putea trage concluzii cu privire la transmiterea fortei de forfecare in zona rosturilor. Este o alternativa economica la FWD (Falling Weight Deflectometer) si este descrisa in documentul de lucru al FGSV privind capacitatea portanta. (Documentul de lucru FGSV nr. 433: „Capacitatea de incarcare a pavajelor din zonele de trafic”: Partea B 1 Grinda Benkelman: „Descrierea dispozitivului, procedura de masurare”, si Partea C 1 Grinda Benkelman: „Evaluarea prin masuratori comparative ” (disponibil la FGSV-Verlag sub nr. 433 ) .

 

Domenii de utilizare:

  • Grinda Benkelman este utilizata – impreuna si cu alte determinari – in masurarea capacitatii portante a drumurilor.
  • Determinarea punctelor slabe nedetectabile din punct de vedere vizual
  • Formarea de sectiuni omogene cu capacitate portanta comparabila
  • Inregistrarea comportamentului portant pe durate mai lungi de timp si dupa evenimente hidrologice extreme
  • Determinarea cauzelor deteriorarii structurale si evaluarea starii structurale
  • Selectarea masurilor adecvate de intretinere a drumurilor

 

Metoda de masurare

Prin metoda de masurare cu grinda Benkelman, se masoara inaltimea suprafetei drumului dupa ce o sarcina definita de 5 t a fost indepartata. Este o metoda cvasi-statica. Ridicarea este inregistrata cu ajutorul unei grinzi de masurare speciale, care este montata pe un cadru de sustinere, astfel incat sa se poata roti intr-un raport de 1:2. Pentru sarcina definita se utilizeaza un vehicul incarcat cu anvelope duble pe puntea spate si o sarcina de 5t pe roti. Varful sondei grinzii Benkelman de la capatul bratului de parghie din fata este plasat exact la jumatatea distantei dintre cele doua anvelope duble, iar un comparator (sau un alt dispozitiv) este atasat la capatul parghiei din spate a grinzii pentru a inregistra deplasarea.

Comparatorul este setat la zero inainte de inceperea masuratorii. Vehiculul de incarcare se indeparteaza si inaltimea suprafetei drumului este citita pe comparator. Modulul de elasticitate al stratului (straturilor) poate fi apoi determinat pe baza sarcinii rotilor si a inaltimii.

 

TIJA Benkelman „de la ora doua”

TIJA Benkelman este disponibila in doua versiuni: versiunea clasica, cu un comparator, si versiunea „two o’clock”. In varianta „two o’clock”, se inregistreaza si un alt punct al liniei de deformare (la o distanta de aproximativ 50 cm de primul punct). Acest lucru permite sa se traga concluzii cu privire la modulul de deformare al substructurii pe langa modulul stratului de asfalt. In cazul grinzii Benkelman pe care o propunem, pentru masuratori se utilizeaza doi senzori de deplasare inductivi si sistemul electronic Anix, care a fost testat si dovedit ca fiind de incredere, in locul celor 2 comparatoare. Aceasta cutie de control impreuna cu senzorii sunt impermeabile si cu ajutorul butoanelor exterioare poate fi utilizata si in conditii de mediu nefavorabile, de exemplu pe timp de ploaie, odata ce capacul transparent a fost inchis. Aceasta are o mini-imprimanta incorporata, cu ajutorul careia se pot emite deja pe santier rapoarte de testare pe role de hartie. Bateria NiMH interna poate fi incarcata rapid (< 2 ore de incarcare) si permite o functionare continua de pana la 35 de ore.

 

Masuratorile si datele acestora pot fi salvate pe un card SD. Datele dintr-o serie de masuratori sunt salvate continuu intr-un fisier pentru a putea fi prelucrate ulterior, de exemplu cu Excel.

 

Masurarea este evaluata in conformitate cu „Müller”. Se calculeaza modulele de deformare echivalente E a,W (modulul de elasticitate echivalent al subsolului) si E a,R (modulul de elasticitate echivalent al asfaltului). Concluziile privind calitatea subsolului si a stratului de asfalt pot fi trase din raportul de rigiditate k (E a,R / E a,W ):

k<1: Subsol cu capacitate portanta mare si/sau asfalt de proasta calitate,

k=5..10: asfalt gros/suprarigidizat.

 

Fisa Tehnica    Vezi Catalog

Informații suplimentare

Partener