Placă dinamică Zorn AT 3000 GPS
Principiul de funcționare:
ZORN AT-3000 GPS este un deflectometru ușor, modificat făță de modelul de bază ZFG. Dispozitivul satisface cerințele de testare conform H FVA prin care se poate permite deschiderea timpurie a traficului pe suprafețe de rulare proaspăt executate. O greutate în cădere de 10 kg generează o forță de impact de 6,28 kN și, în acest fel, apasă pe o placă cu un diametru de 50 mm pe direcție verticală pe suprafață drumului. În acest fel, testerul simulează traficul de trecere și face posibilă evaluarea rezistenței la deformarea straturilor de asfalt de la o temperatură de suprafață de 60 ° C. Deformația asfaltului este determinată de mișcarea plăcii. Un senzor de accelerație oferă date precise despre deformare și despre viteză de mișcare a plăcii. Valorile rezultate ajung în calculul unei caracteristici (Avf), iar rezultatul este dat în procente. ZORN AT-3000 GPS realizează acest calcul automat pentru fiecare punct de testare.
Caracteristica legată de deschiderea pentru trafic:
Deformarea suprafeței include inițial elemente elastice dar și ireversibile din zona de deformare plastică. Având în vedere răcirea și întărirea suficientă a asfaltului, aceasta atinge o valoare minimă de 0,2 mm și deformările sunt exclusiv elastice. Suprafața asfaltului este considerată sigură pentru trafic dacă toate punctele de testare prevăzute au atins Avf = 100%. Metoda de testare este indicată pentru lianți și straturile de rulare. Lucrul cu SMA (Stone Mastic Asphalt) și alte tipuri de asfalt este deja experimentat cu ZORN AT-3000 GPS.
Context:
În timpul refacerii suprafețelor drumurilor de asfalt intens utilizate, exista o cerință din ce în ce mai mare pentru reducerea timpul de răcire și posibilitatea deschiderii drumului către trafic cât mai devreme. Deși standardul aplicabil în această situație, ZTV Asphalt-StB, permite, în principiu, reducerea termenelor standard (24/36 ore), o reducere poate implica incertitudini contractuale. Un grup de lucru al Forschungsgesellschaft für Straßen- und Verkehrswesen (FGSV) a pregătit „Hinweise zur Früheren Verkehrsfreigabe von Verkehrsflächen aus Asphalt” (document de informare privind deschiderea timpurie a traficului pe suprafețe rutiere de asfalt) (H FVA) cu scopul de a oferi o soluție. Documentul astfel elaborat ajută clienții și contractanții deopotrivă să stabilească condițiile constructive limită astfel încât deschiderea timpurie a traficului să se facă în condiții legale de siguranță și fară compromiterea lucrărilor de construcție realizate. Nu există o contradicție între timpul de construcție redus și calitatea lucrărilor iar prin folosirea ZORN AT-3000 se poate stabili cel mai scurt timp în care o suprafață nou turnată poate fi dată în folosință pentru a se putea circula pe ea.
Caracteristici tehnice:
- Placa de testare rotundă Ø50 mm cu accelerometru de înalta calitate
- Dispozitiv de încărcare modificat cu o greutate de 10 kg
- Forță de impact calibrată, 6,28 kN
- Cutie metalică în care este inclusă electronica, imprimanta și GPS integrat
- Baterie reîncărcabilă pentru furnizarea de energie mobilă (inclusiv cablu de încărcare de 12 V)
- Software ZORN FGVF
- Două cutii ușoare pentru transport și depozitare în siguranță a componentelor
- Senzor de temperatură
Dimensiuni:
- Dispozitiv folosit pentru testare (fară ambalare)
- Greutate: 42,0 kg
- Înălțime: 120,0 cm
- Cutie de transport (fără dispozitiv de măsurare):
- Greutate: 12,6 kg
- Înălțime: 100 cm L x 31 cm L x 31 cm H
Testarea:
- Durata testării pe punct de testare (aprox.): 1 minut
- Obținerea automată a datelor și calculul parametrului
- Indicarea deformării individuale pe fiecare test
- Calcul automat al caracteristicii pentru deschiderea la trafic AVF
- Stocarea automată și transferul rezultatelor testului prin card SD.
- Transfer de date wireless pe un computer (WiFi) opțional
- Interfață de utilizare în limbile engleză sau germană.
- Informații suplimentare
Informații suplimentare
Partener |
---|